![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjTAgt5RJc0R7AvOM8Az7UlveL2yh1Ru1OxFKuCsE-dXuiPc-CJ5f_E3lY8pENNgHVhjlzs6sV68n3zahiV2_S5XdvnTaVnsjmY8P0Hn1xCMooU1Vuvy1FmeatdMx9L0_P5s5EwzotUMsqz/s320/IMG_2903.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiGhvB0cfpJKQsxtTNiJL_4H8BuYb3-sMcH-a_jKCHAcGbeGKBTJyKnR6nxiAIyZO9eerIyL8a2553KVN1DWabCahiKlnak5IcQYjjBmIrShumwrErVw13y9Cc-KTQfG0iNCpNIwiwHIZx0/s320/IMG_2912.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi59vXZa5oSQ3RZ4N4gdFjF57anJrmo3aoEg9obOTGvWV-pF5v2miuN50SirdnvVmgK8IZq3_vEyxC_CVHceSbDkXKuZNg3bUh6TzqRFb07rdwgIaxtIOwG1MOECwunjkOBAzlDXt5kxDV2/s320/IMG_2928.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgYEu96HvwylDglXB7C5OI35FkJS5badRcwyjubvDwuVqlBxgLVFDisqTabw1eUPn9xu4T6SAcixyUs7cYiII-O0eIbQbJq5OmDyJwczsrBIDz1m9tV6t0BALav1fZT5E315MeWaTvPCkBs/s320/IMG_2938.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh7J_bPysVy_p9QXmQP9mpcvPKJPEjQ6WG22Mwx5vRAbaqvqql4UdyhDeZbpg9CtYrCCU_dcgIN1pMSZUq_SvbYzLqmhi9w82JWhAV0mHkaHbbu9oH5AgkkGM63NAbmpWP0OBxn4PDyNvql/s320/IMG_2951.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgFjw2r6sbqsLTo6jp6ZjMB9HqqNgFNv-KjZAO6Wvx21e9mCBGapfDxkALez8Tci2j7ncxMThLkrJXQ1K2t9TSmXG16iyyoNFp1W6fIr9s284XXZAL0ks-6evuV9ceMBHufPbuZCuPKt7BI/s320/IMG_2955.jpg)
We vertrokken om kwart voor acht uit de jachthaven van Bagenkop. Het was weer
schitterend weer. De zon scheen volop en de temperatuur was aangenaam. Er was
al volop bedrijvigheid in de haven van passanten, die zich opmaakten voor vertrek.
Ook onze Nederlandse buren met hun Gillissen vlet zouden vandaag vertrekken, al
wisten ze nog niet waarheen. Vanwege het slechte weer bij hun vertrek uit
Nederland waren ze via de rivieren en kanalen binnendoor gekomen naar de
Oostzee. Ze hadden nog een stremming gehad bij een hefsluis, die niet
functioneerde. De wind ontbrak helaas, zodat we op motor en grootzeil naar
Kiel/Holtenau voeren. De zee was vlak en we maakten flinke vorderingen. Er was
weinig scheepvaart om ons heen. Om half twaalf passeerden we de aanlooptoren van
het Kielerfjord, dat ook als pilotstation wordt gebruikt. In het Kielerfjord
was het erg druk met scheepvaart. Vrachtvaarders, (Nederlandse) klippers,
zeiljachten en speedboten voeren dwars door elkaar heen. Om één uur kwamen we
bij de sluis van Kiel/Holtenau aan, waar een onweersbui over ons heen trok. De
oude sluis voor sportboten was gestremd. Dat was twee jaar geleden ook al het
geval, zodat we door de nieuwe sluis, bedoeld voor de vrachtvaart, geschut
moesten worden. Twee grote vrachtvaarders gingen ons voor. Na een uur wachten
waren de sportboten aan de beurt. Het was weer even geklauter via een sluistrap om de toegangsbetaling bij de
Sluiskiosk op de hoge sluiskade te voldoen. Een half uur later waren we door de
sluis heen en voeren we weer door het Noord-Oostzeekanaal, waar het opnieuw
begon te regenen. Het viel mee met de drukte. Een paar grote vrachtschepen
passeerden ons. Om kwart over vijf kwamen we in de jachthaven van Rendsburg
aan. Het regende inmiddels niet meer en de zon brak ook weer door. Morgen gaan we naar Cuxhaven, tenzij de
weerkaarten aangeven dat het beter is om direct van Rendsburg door te varen
naar Vlieland.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten